Назив рада: „Педалама до промена"
Назив школе: Гимназија Велика Плана
Ид рада: 2457

Oпис рада

Животна средина и климатске промене- Истраживања су доказала да готово половина укупног загађења ваздуха настаје од саобраћаја. Мотори возила раде тако што сагоревају горива као што су нафта, бензин, гас, који ванредно утичу на нашу околину. На ниво загађености утичу и старост возила, квалитет горива, начин организовања саобраћаја као и географски положај места. Потребно је смањити број возила на друмовима, избегавати да само возач седи у аутомобилу, повећати квалитет горива, регулисати саобраћај, возити се градским превозом као што су трамваји, тролејбуси и свакако радити на томе да се пронађу аутомобили који ће радити на горива која не загађују човекову околину, планирати градове тако да су стамбене зоне изван пословних квартова... Република Србија је према истраживањима најзагађенија земља на Балкану, а после Северне Македоније и Турске смо трећа земља по загађености ваздуха у целом Евопском континенту. Ваздух ниског квалитета који у себи садржи оксиде који могу изазвати тешке респираторне проблеме и лош утицај на имуни систем код здравих људи, а критично по грађане са хроничним болестима. Услед свих негативних промена у ваздуху, просечно годишње умире чак 10.000 људи, а ситуација се сваког дана погоршава. Ради лошег економског стандарда наше земље, сви ресурси су уфокусирани на то да имамо већи БДП, што доводи до занемаривања животне средине и климе који забрињавајуће утичу наше здравље. Сагледавши на све што се дешава, одлучио сам да нађем солуцију, и да помогнем и вратим природи колико је у мојој моћи. Као дете које је имало пуно здравствених проблема, од којих су респирациони имали велик утицај, морао сам стално да пазим на то како дишем и да ли сам у здравој околини. Избегавао сам загушљива места са цигаретама као и улице и друмове са пуно аутомобила и издувних гасова. Већину свог времена сам проводио у природу, у селу са пуно зеленила. Мир и срећу сам проналазио у густим шумама, у којима бих разговарао са дрвећем, у пространим сеоским поморавским ливадама пуних цвећа и животиња, као и у парковима где сам се безбрижно дружио са осталом децом. Када сам имао 11 година, добио сам своју прву бициклу. Сваку пут када бих пробао да је возим, падао сам и падао, али нисам одустајао, до момента када сам пуном брзином пројуривао кроз исте шумске путеве и паркове у којима сам тако радио проводио време. Тада се развила моја љубав за бициклизам која идаље траје. Вожња бицикле је мени толико помогла у борби против респирациомих проблема, да сада могу да удахнем пуним плућима и живим нормалан живот. Једног дана који сам провео у својој сеоској шуми, запитао сам се, „Како ли то дрвећа дишу?", тада ми је мама објаснила да су они уствари плућа целог света, и да дрвећа мене штите од лошег задуха, тако што га они узимају за себе поред тога што их штети. Од малих ногу сам научен како да поштујем природу, и зато сам одличио да направим промене и решења за загађивање животне средине и климе. Ову слику сам фотографисао у Великој Плани, у једном парку у којем сам проводио време као мали. Слика представља дете које окруженим дрвећем гледа у будућност, са једном ногом на педали које преставља спремност на промене за боље сутра, а другом на земљи, која указује на бригу и саосећање природи. Фотографија „Педалама до промена", позива на замену сувишног саобраћаја са бициклама, ради побољшања квалитета ваздуха и заустављању дефорестација услед повређивања живог ткива дрвећа и немогућности респирације и фотосинтезе изазваним загађењем, као и едукацију о животној средини и климатским променама.

„Педалама до промена
„Педалама до промена

Гласај

4

Подели

en_USEnglish